Cyprus Voice

Περί Ψυχής

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Cyprus Voice Αρχική σελίδα -> ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΑΠ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ads






Δημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 23, 2017 2:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Ads

Επιστροφή στην κορυφή
aspasia
Νέο μέλος
Νέο μέλος


Συμμετάσχουν: 24 Φεβ 07
Δημοσιεύσεις: 4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 03, 2007 10:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Περί Ψυχής Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Για την Ψυχή

Για την ψυχή, έχουν ειπωθεί μύθοι, παραβολές και παραμύθια. Της έχουν αφιερώσει ποιήματα και τραγούδια και την παρομοιάζουν με πεταλούδα και με φως. Σαν λέξη έχει περάσει στο λεξιλόγιο του λαού και σαν έννοια απασχολεί τον άνθρωπο, ακόμη και όταν δεν πιστεύει στην υπερβατική του αφετηρία.

Ο όρος ψυχή, κατά την αρχαία σοφία, σημαίνει «το πέπλο» που φοράει ο Πνευματικός Σπινθήρας για να εμφανιστεί στο Σύμπαν. Ως όρος πηγάζει από το ψύχω, που σημαίνει το ποιώ κάτι ψυχρό. Είναι το πέπλο, που όσο λεπτό κι αν είναι, περικαλύπτει και απομονώνει το αρχικό πνευματικό πυρ.

Το σύμπαν είναι το αποτέλεσμα μιας πνευματικής έκπτυξης που γίνεται μέσω μιας έμφυτης φυγόκεντρης κίνησης που μετατρέπει τον κύκλο σε πεδία και μάλιστα διαφορετικά μεταξύ τους.
Κάθε πεδίο είναι διαφορετικό από το προηγούμενο και το επόμενο και αυτό που τα διαφοροποιεί μεταξύ τους είναι η περισσότερη ή λιγότερη συμμετοχή της πνευματικής ουσίας. Για να διέλθει η ψυχή διαμέσου όλων των πεδίων και έτσι να τα γνωρίσει, αναγκάζεται να φοράει ένα πέπλο από κάθε διαφορετικό πεδίο. Το πέπλο αυτό ονομάζεται ψυχή.

Επειδή το σύμπαν διαμορφώνεται σε τρία σχήματα εξέλιξης, δηλαδή σε Πνεύμα, Νου και Φύση, η Ψυχή συμμετέχοντας και στα τρία είναι πνευματική, νοητική ή ανθρώπινη και ζωώδης ή φυσική.

Η Θεοσοφική διδασκαλία αποδέχεται τρεις όψεις για την Ψυχή, α) την Πνευματική Ψυχή, β) την ανθρώπινη ψυχή, που είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο Πνευματικό και το Φυσικό σχήμα εξέλιξης και γ) τη ζωώδη ψυχή ή τη ζωώδη φύση, που είναι το όχημα της Φυσικής εξέλιξης.

Η πνευματική ψυχή είναι αιώνια, αθάνατη, άφθαρτη. Η ανθρώπινη ψυχή είναι προσωρινή και έχει αυτοσυνειδητότητα και τείνει να γίνει πνευματική και αιώνια. Ενώ η ζωώδης είναι η ψυχή των ειδών της φυσικής εξέλιξης, δηλαδή των ορυκτών, φυτών και ζώων, και τείνει να γίνει ανθρώπινη.

Σύμφωνα με τη δοξασία της Παγκόσμιας Εξέλιξης όπως δόθηκε από τους σοφούς της Σοφίας-Θρησκείας, (έτσι προσδιορίζεται η Σύγχρονη Θεοσοφία) το Πνεύμα, λένε, προέρχεται από το Μπράχμα και διαμέσου όλων των ποικίλων σχημάτων της Φυσικής ύλης που εξελίσσεται παράλληλα, αρχίζει στον πνευματικό κόσμο από το ύψιστο σημείο και στον υλικό κόσμο από το κατώτατο σχήμα. Έτσι, όμως, το ορυκτό, το φυτικό και το ζωικό σχήμα φυλακίζουν έναν θείο σπινθήρα, ένα τμήμα του αόρατου Πνεύματος.
Αυτοί οι σπινθήρες αγωνίζονται να ‘επιστρέψουν στον Πατέρα’ ή με άλλα λόγια, να εξασφαλίσουν αυτοσυνειδητότητα και τελικά να φθάσουν στο ύψιστο σχήμα, που πάνω στη Γη, είναι αυτό του ανθρώπου, και όπου για αυτούς (τους σπινθήρες) αρχίζει να είναι δυνατή η αυτοσυνειδητότητα. Δηλαδή ο φυλακισμένος στο Φυσικό επίπεδο εξέλιξης, σπινθήρας, δίχως τον κρίκο της Νοημοσύνης ή του Μάνας, δεν έχει τη δυνατότητα της αυτό-συνειδητότητας, της αυτογνωσίας και της θέωσης.

Στη Θεοσοφική Διδασκαλία, ο όρος ψυχή (soul) αναφέρεται στην Πνοή της Ζωής, την οποία μοιράζεται μαζί με τον άνθρωπο κάθε ύπαρξη μέσα στην Εκδήλωση, από το ελάχιστο άτομο έως τους υψίστους των Αρχαγγέλων και των Βουδών. Στη Βίβλο αναφέρεται ως Νεφές.

Η ύπαρξη της ατομικής ψυχής στο σύμπαν, λέγεται «το ταξίδι του προσκυνητή», όπου ο προσκυνητής είναι η ψυχή, η οποία ρίχνεται στο σύμπαν α) για να παρατηρεί τα εκδηλωμένα και να παίρνει εμπειρίες, β) για να δίνει τη δυνατότητα στα εκδηλωμένα να γίνουν όμοιά της και γ) να κατακτήσει με ατομικές προσπάθειες όλα τα στάδια της εξέλιξης και να πετύχει την αυτογνωσία και τη θέωση.

Ο Πλάτων λέει, ότι ο άνθρωπος αποτελείται από δύο μέρη: το αιώνιο, που είναι από την ίδια Ουσία με το Απόλυτο, και το φθαρτό, θνητό μέρος, που τα διάφορα στοιχεία του κατασκευάζουν οι κατώτεροι, οι «δημιουργημένοι θεοί». Ο άνθρωπος αποτελείται 1) από ένα θνητό σώμα 2) μια αθάνατη αρχή και 3) μια ξεχωριστή φύση που πεθαίνει.
Αναφέρεται σε δύο διαιρέσεις του εσωτερικού ανθρώπου, από τις οποίες η μία είναι από την ίδια ουσία με τη Θεότητα και η άλλη είναι θνητή. Όταν η ψυχή ενώνεται με τον Νου (θείο πνεύμα-ουσία) κάθε της πράξη είναι ορθή και ευτυχισμένη. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν προσκολλάται στην Άνοια (το Κάμα Ρούπα ή την εγωιστική επιθυμία). Ενώ, αν ενωθεί με τον Νου (την πνευματική ψυχή) απορροφάται από το αθάνατο και άφθαρτο Εγώ και η πνευματική συνείδηση του στοιχείου, που υπήρξε προσωπικό, γίνεται αθάνατη.

Την ίδια διαίρεση υιοθέτησε και ο Παύλος, μύστης κι εκείνος, που υποστηρίζει ότι υπάρχει το ψυχικό σώμα, που φυτρώνει πάνω στο φθαρτό (αστρικό ή φυσικό) και το πνευματικό σώμα που αναβλύζει μέσα από την άφθαρτη ουσία.

Ο Πυθαγόρας ακολουθεί την ίδια διαίρεση. Περιγράφει την ψυχή σαν μια αυτοκινούμενη μονάδα, που αποτελείται από τρία στοιχεία: νους(πνεύμα), φρην(νοημοσύνη), θύμος (ζωή, πνοή ή νεφές).

Την ίδια άποψη για την ψυχή διατυπώνουν με αλληγορίες οι μύθοι. Ένας απ’αυτούς ο μύθος των Ελευσινίων Μυστηρίων αναφέρεται στην ψυχή και στο ταξίδι της και γύρω από αυτήν την αλληγορική διήγηση στήνεται το σύστημα της μύησης. Η Περσεφόνη, η κόρη της Δήμητρας, πηγαίνει στον ουράνιο σύζυγό της, τον Απόλλωνα, κάθε έξι μήνες, ενώ για τους υπόλοιπους έξι παραμένει φυλακισμένη από τον γήινο σύζυγό της, τον Πλούτωνα, στα χθόνια βασίλεια. Η μια όψη της Περσεφόνης συμβολίζει την ανθρώπινη ψυχή, που παραμένει στα χθόνια βασίλεια, επειδή δεσμεύεται από τις αισθήσεις της και τα αποτελέσματά τους. Ενώ, η άλλη όψη της, η ουράνια, είναι εκείνο το τμήμα της ψυχής που υπάρχει μαζί με τον Νου και θεάται τις Ιδέες, τις μόνες πραγματικότητες.

Ασπασία
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
dervisis
Νέο μέλος
Νέο μέλος


Συμμετάσχουν: 25 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 3

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 30, 2007 12:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

"Διδασκαλία δεν υπάρχει, δεν υπάρχει Λυτρωτής που ν'ανοίξει δρόμο. Δρόμος ν'ανοιχτεί δεν υπάρχει...
...Καθένας, ανεβαίνοντας απάνω από τη δική του κεφαλή, ξεφεύγει από το μικρό, όλο απορίες μυαλό του."

Ν.Καζαντζάκης Ασκητική
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    Cyprus Voice Αρχική σελίδα -> ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΑΠ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ Όλες οι Ώρες είναι GMT + 3 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Flower Power phpBB theme by Flowers Online. Hellenic (Greek) by Alex Xenias

Abuse - Αναφορά παραβίασης - Οροι χρήσης υπηρεσίας.
Powered by forumup.gr Δωρεάν forum, Δημιουργήστε το δικό σας φόρουμ δωρεάν! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.096